בניגוד למה שהורים רבים חושבים, אין לזלזל בחשיבות החוג, למרות שהבחירה אינה זהה לבחירת קריירה או נישואין, היא בעלת השפעה הרת גורל: האם ילדינו ישב ללא מעש ברחבי הבית וישחק לאורך כל היום במחשב או האם יבחר בחוג או קורס שיעשיר את דרך חשיבתו או יהפוך אותו לבעל מקצוע חובב ואף יפתחו את חוש האסתטיקה שלו ואת הכישורים החברתיים שלו.
מעבר מחוג בתחום האופנה לקריירה באיפור
קורסים נועדו להרחיב את הידע בתחום מסוים מלבד הידע הרגיל המועבר במוסדות הלימודים הממשלתיים. כך למשל, עבור ילדה אשר התעניינה בתחום האופנה והייתה בחוג ריקוד או בלט, יכולה להתעניין בקריירה בתחום האופנה ולהפוך להיות רקדנית או לחלופין: ללמוד עיצוב בגדים ולעצב לרקדניות בלט או לעבור קורס איפור ולהתמקצע באיפור לפני תצוגות אופנה.
עוד בגיל צעיר מומלץ לנסות ולהבחין בתווי אופי מסוימים בקרב הילד/ הילדה: שקט? קולני? ספורטיבי או מעדיף משחקי קופסא? והאם הילד מסוגל להשתתף בכל סוג של חוג מבחינה רפואית? כך למשל ישנם ילדים האלרגים למוצרי איפור ולא יוכלו להשתתף בחוג ליצנים או משחק, וישנם ילדים שלא מסוגלים להשתתף בחוגים הדורשים מהגוף מאמץ פיזי רב ולכן יש להתחשב ביכולתו של הילד.
חוגים וגילאים
חוגים מהווים מסגרת נוחה להורים רבים בשל האוירה החיובית הקיימת בחוגים והיתרונות הרבים שהסביבה מהווה לילד, אבל יש לזכור שחוג הינה מסגרת קונסיסטנטית שאליה עוללים מתחת לגיל 3 אינם רגילים. ישנם דרישות משמעת וספורט לרוב החוגים וחלקם אינם מתאימים לילדים שעדיין מעדיפים להתמתח על המיטה. בגיל צעיר מומלץ ללוות את הבן או הבת לשיעור בקורס ולראות כיצד הוא משתלב ואיך הכימיה בינו לבין המדריך וכך לראות כיצד ההורות כהורות משותפת של שני בני הזוג מתפקדת
מספר דברים נוספים שיש לשים לב אליהם לפני רישום הילד לחוג
1. למרות שתמיד טוב לקבל המלצות מחברים ולשלוח את צאצאיכם לחוג בסביבה מוכרת, ילדיכם הוא בעל אישיות אינדיבידואלית ויכולות ותחומי עניין המתאימים לו ולכן החוגים של ילדי חבריכם לא תמיד יתאימו לבינכם או ביתכם
2. אם ילדיכם מתלבט בין שני קורסים, נסו לבדוק את האפשרות של שיעורי התנסות כדי לעזור לילד להחליט. יכול להיות שהילד יבחר בקורס אומנויות לחימה, ויכול להיות שהוא יבחר בחוג פסנתר, העיקר הוא לתת לילד להתפתח בכיוון נכון בוא הוא מרגיש נוח.
3. למרות הצורך במציאת תעסוקה, נסו לגלות אכפתיות מרצונותיו של הילד: ישנם כאלו שפעילים יותר וכאלו שפחות ויש לכבד זאת.
4. מספר החוגים אינו חייב להיות גבוה כדי שהבן או הבת יראו עולם. צריך לתת להם גם לנשום ולנוח
5. תנאי תשלום, ואפשרויות מעבר לחוגים אחרים של אותו המתנ"ס או מרכז חברתי.